top of page

רפלקסולוגיה – צעד לקראת בריאות

עודכן: 18 באוג׳ 2020



הרפלקסולוגיה היא תורת כף הרגל המשקפת את מצב הגוף והנפש. כף הרגל היא איבר "סומטוטופי", כלומר איבר בו משתקפים כל איברי הגוף ומצבם, ודרכו ניתנים לטיפול. עוד איברים כאלה הם האוזניים, הידיים, הפנים, הבטן והגב. ע"פ ידע קדום של רפואות מסורתיות רבות, (כמו הרפואה הסינית, היפנית, המצרית, היוונית, הערבית והיהודית) באבחון של איברים אילו, ניתן לקבל תמונה כללית על מצבו הבריאותי של האדם, וכן על מבנה אישיותו ונפשו.

בעבר, בהעדר בדיקות דם ושתן, ציוד משוכלל כמו רנטגן ובדיקות הדמייה, האבחנה ברובה נעשתה ע"י התבוננות, מגע ותשאול. המטפל ההוליסטי רותם את האבחנות הללו כדי לקבוע טיפול מתאים וייחודי לכל מטופל. הטיפול הרפלקסולוגי אורך בין חצי שעה (אצל ילדים ובאוכלוסייה הקשישה בד"כ) לשעה. ובד"כ נעשה על בסיס שבועי ורציף. הוא יעיל במצבים אקוטיים וכרוניים, לכל גיל, וכמעט לכל מצב רפואי. השיטה נהדרת בטיפול במצבים נפשיים כמו קשיי קשב וריכוז, חרדות ודיכאון, קשיי שינה, פחדים, התמכרויות ותקיעות רגשית, וכמובן בבעיות גופניות כמו מע' חיסון חלשה- התקררויות חוזרות ונטייה לחלות, בעיות של גיל המעבר, אי סדירות הורמונאלית, יתר ל"ד, כאבי שלד, בעיות עיכול, כאבי ראש ומיגרנות, ובמקרים מסוימים גם סרטן. גופינו הפיזי הוא דבר מורכב ביותר, וגופינו האנרגטי סבוך לא פחות. למעשה, רפואות עתיקות שקדמו לרפואה הקונבנציונאלית באלפי שנים, האמינו כי האדם הוא יותר מגופו הפיזי, וטענו שגופינו עמוס מרכזי אנרגיה הקשורים זה לזה. לפיכך, איברינו הפנימיים מיצגים מערכות אנרגטיות, והן עוטפות את עורנו וגם את השטח שמסביב לגופינו. עבודת הרפלקסולוג מתבססת על האמונה כי עבודה על מרכזים בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה, כמו בכפות הרגליים, תשפיע על אזורים אחרים בגוף האנושי, ותאזן איברים פנימיים ואת מערכות הגוף. כפות הרגליים הם החיבור העוצמתי ביותר שלנו לאדמה, לשורש, ולכן השפעתן רבה ומורכבת כל כך, ובכוחה לשפר את מצבינו הבריאותי לאין שיעור. הרפלקסולוגיה כטיפול מתבססת על לחיצות על ייצוגי האיברים, כפי שהם משתקפים בכף הרגל וחיפוש נקודות רגישות. הטיפול ברובו נעים, וגם עם נקודות כואבות יותר, לומדים המטופלים להתמודד, ע"י נשימות עמוקות ודמיון מודרך. למעשה רוב המטופלים מדווחים כי הטיפול הרפלקסולוגי, אף על פי שלעיתים מעט כואב, "ממכר" עם הזמן. נושא מרתק ומדהים בפני עצמו הוא נושא האבחון האישיותי דרך כפות הרגליים. בהכשרתו, לומד הרפלקסולוג "לקרוא" את כף הרגל ולהוציא ממנה מידע על מצבו הבריאותי של האדם. אנו בוחנים את מבנה הרגל והאצבעות, את עומק הקשת ואת צורת העקב. אנו מחפשים אחר סימנים מיוחדים, קוים וחריצים כדי להבין את חייו של המטופל ואת התנהלותו בעולם, וכן לקבל מידע על עברו, ועל הסיבה לתחלואיו. אצל גברים: רגל שמאל משקפת את ההווה, ורגל ימין את העבר. אצל נשים: רגל שמאל משקפת את העבר, ורגל ימין את ההווה.

חלוקת כף הרגל:

• איזור העקב והקרסול, משקף את הרגליים והאגן • איזור הקשת שבין העקב לכרית שמתחת לאצבעות, משקף את הבטן • כרית כף הרגל מתחת לאצבעות, משקפת את איזור החזה • האצבעות, משקפות את הראש והחושים הבוהן הגדולה משקפת את החשיבה, הבוהן השנייה את העשייה, הבוהן השלישית- אינסטינקטים ועקרונות, הבוהן הרביעית- רגש, הבוהן החמישית- מין ויצירה. כחלק מהטיפול הרפלקסולוגי חשוב להקדיש מעט זמן לעיסוי כפות הידיים והאוזניים. כפות הרגליים משקפות את המצב הגופני. כפות הידיים את המצב הנפשי. האוזניים מייצגות את הרוח. כף רגל כבדה מעידה על אדם שרואה בחיים מעמסה, בעוד שכף רגל קלה מעידה על אדם הלוקח את החיים בקלות. כף רגל שמנמנה מעידה על אדם בעל רוחב לב, כף רגל רזה במיוחד תעיד על אופי יותר חסכן. קילופים בכף הרגל מעידים על שינוי שהאדם עובר. אצבעות מקופלות וקשיחות מפגישות אותנו עם אישיות אופורטוניסטית, כזו שלא מחכה למזל, בעוד שאצבעות עגולות ופרושות מעידות על אופטימיות, ודרך חשיבה הרמונית. אצבעות צמודות מעידות על דיסקרטיות, בעוד שאצבעות פתוחות מאוד מעידות על אופי יותר רכלני. אצבע זקורה מעידה על דומיננטיות בתחום מסוים בחיים, אצבע נפולה מעידה על טראומה באותו תחום. כפות רגליים צהובות מעידות על סטרס ומתח נפשי, או רמת רעלים גבוהה בכבד, בעוד שלבנות מעידות על אנמיה, בעיה בזרימת דם או חולשת מערכת חיסון... והדוגמאות הן עוד רבות. המטפל בוחן את הרגליים ו"רושם" בזיכרונו את המידע, ועל אף שלא תמיד משתף את המטופל במה שגילה, הוא תמיד לוקח זאת בחשבון במהלך הטיפול. אז למה אנחנו מצפים בטיפול? המטפל שואף להביא את הגוף לאיזון דרך כפות הרגליים. ברפואה הטבעית למטופל יש חלק עיקרי בהבראתו שלו, והוא אינו פאסיבי; על המטופל לנסות להתייחד עם הטיפול ועם מה שהוא מביא, לכן שיחה ערה במהלך הטיפול אינה מומלצת ויש לאפשר למטופל את השקט בו הוא יכול להתחבר לאנרגיות הבריאות ולהביא את גופו למקום חדש. עם הזמן דברים בגוף יתחילו להשתנות, רגשות שונים יעלו, שינויים בהתנהגות ובדפוסי החשיבה... כך אנו יודעים שהטיפול בדרך הנכונה. במקביל, הטיפול ילך ויעשה נעים יותר למטופל, והרגליים פחות רגישות למגע. בסיום כל טיפול ובמהלכו, עלולות להופיע תחושות כמו קור או זרמים, צחוק, בכי, פיהוקים רצופים, מראות של צבעים או צורות. כל אלה מבורכים ומעידים על פריקת מתח, הרפייה ושחרור, ויעילות הטיפול. חשוב לזכור (!) כמו בכל סוגי הטיפולים בעולם הטבעי מדובר בתהליך הדורש לקיחת אחריות, התמדה, סבלנות ואורח רוח מצד המטופל. הרבה פעמים יש לשלב טכניקות נוספות על מנת להגיע לתוצאה המקסימלית, וחשוב שהמטופל יהיה פתוח אליהן. במקרים כרוניים או עקשניים במיוחד, יש צורך במספר רב של טיפולים עד שרואים תוצאות. זוהי המתנה ששכרה בצידה, כיוון שהריפוי באמצעים טבעיים, דרך גיוס המשאבים הפנימיים של הגוף, הוא שלם ונכון יותר, ומומלץ לכל אדם להתנסות בו.

לייעוץ ללא התחייבות: 054-2290055


77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page