top of page

מבחן הלימון

עודכן: 18 באוג׳ 2020


האם אתם סובלים מתחושת חומציות במערכת העיכול?

חומציות היא מצב לא נעים שיש לו מספר גורמים. ברפואה כמעט ולא מתרכזים במדוע יש לכם תחושת חומציות, אלא רק באיך מדכאים תחושה זו. דבר הנעשה לרוב ע"י שימוש בתרופות סותרות חומצה. השימוש באלה נותן הקלה סימפטומטית, אך איננו נטול סיכונים. ביניהן החלשת מערכת העיכול, שלשולים ותת ספיגה של ויטמינים ומינרלים חשובים.

אם אנחנו מאמינים בהבנת הגורם לחוסר האיזון שבעיכול (ובמחלות בכלל), נצטרך להבין מה השתבש בקיבה, ומדוע אנו סובלים מתחושת צרבת לעיתים קרובות.

ישנה דרך פשוטה וקלה לבדוק מה מקור החומציות שלכם, בדרך לשיקום של מערכת העיכול העליונה ואיזונה.

לפני שאסביר על איך מתבצע מבחן הלימון, אומר שבגדול יש 2 סיבות עיקריות לתחושת חומציות, והאבחנה ביניהן חשובה היות ומדובר בשני מצבים הפוכים לגמרי, שנותנים אותה תוצאה לא נעימה של תחושה של מיצי קיבה מרירים עולים במעלה הושט

מצב ראשון- תת חומציות בקיבה

בקיבתינו פועלים באופן טבעי אנזימים, יחד עם חומצה הידרו -כלורית שמפרישה דופן הקיבה. החומצות והאנזימים הללו חשובים לעיכול ראשוני של המזון. כאשר הם חסרים, המזון (ובייחוד מזון חלבוני) משתהה זמן רב בקיבה, תוסס ומנפח. דבר היוצר תחושת מלאות לא נעימה בקיבה ואף חומציות

מצב שני- יתר חומציות בקיבה

יתר חומציות בקיבה הוא מצב בו יש הפרשה מוגברת של חומצת קיבה דבר היכול להיות מלווה עם תחושות חום, עצבנות וכאב. וגם עלול לגרום לכיבים בדופן הפנימי העדין של רירית הקיבה. לעיתים יש התקפת חומציות (צרבת) על רקע נפשי או על רקע אכילת מזונות מטוגנים, חומציים או כבדים מדי.

אז איך נבדיל אם הצרבת אותה חלקינו חשים שייכת לסוג התת חומצי או היתר חומצי?

כאן נכנס הלימון:

לפני ארוחה, שתו חצי לימון טרי סחוט בתוך כוס מים.

אם הלימון יצר תחושה של בעירה בקיבה, גרם לכם להזיע קלות או יצר כאב בטן - אתם סובלים מעודף חומציות.

אם הלימון עבר בשלום, ואף עזר לכם לעכל את הארוחה בצורה טובה יותר- אתם כנראה סובלים מחוסר בחומציות.

טיפ נוסף


אם ע"פ מבחן הלימון את/ה סובל/ת מתת חומציות, אפשר לשקול להשתמש באנזימי עיכול, עלים מרירים, תערובת צמחים הנקראת סווידיש ביטר או במקרים קשים חומצה הידורכלורית לעזרה בעיכול עצל.

אם ע"פ מבחן הלימון את/ה סובל/ת מעודף חומציות, כדאי לתסף בפרוביוטיקה, לשקול להשתמש באורגנול (כמוסות או טיפות) אם אין כיב בקיבה, לאכול יותר מוצרים ריריים כמו דייסות שיבולת שועל, דגנים ופשתן לשמירה על דפנות הקיבה הפנימיות וריפודן.

יש להבהיר כי זהו מבדק ראשוני וחובבני יחסית, ועל מנת לבדוק בצורה מקצועית יותר יש להיוועץ בנטורופת מוסמך.


857 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page