top of page

האהבה הראשונה- צמחי מרפא

עודכן: 18 באוג׳ 2020


"היו תרופותיך מזונותיך, ומזונותיך תרופותיך..."


אני מרגיש נוח לומר כי אני מאמין בכל ליבי, שצמחי מרפא הן התרופות המותאמות והטובות ביותר לגוף האדם.

בעבודה בקליניקה אני שואל שאלות רבות, וסוקר את כל אחת ממערכות הגוף, על מנת להגיע לשורש הבעיה כפי שהרפואה הטבעית רואה אותה. העבודה עם צמחי מרפא היא לא פחות מאומנות, אותה לומדים ומתרגלים לאורך כל הקריירה המקצועית המשתנה.

צמחי מרפא עובדים במנגנונים מופלאים ורבים מספור, רק חלקם ידועים למדע המודרני.


ב"מטריה מדיקה", מכלול הצמחים, החי, והמינרלים, ידועים יותר מ-6000 חומרים. כל תפקידם הוא לסייע לאדם להגיע לאיזון בגופו ובנפשו. לכל גוף יש אנרגיה בסיסית, הכוללת חום מול קור, יובש מול לחות, אנרגיה עליונה אמצעית או תחתונה בעוצמות משתנות. חלקי הצמח השונים גם הם נושאים עימם טמפרטורה, טעם ואופי תנועתי. ההרבליסט (מומחה לריפוי בצמחים) תפקידו להעריך את האנרגטיקה של המטופל, את איבריו החזקים והחלשים, על מנת להתאים את הפורמולה (תערובת של צמחי מרפא) הטובה ביותר עבורו. אני עוסק ברפואה אינטגרטיבית, ועל כן אני בקיא במרבית המחקרים חדשים כישנים, על צמחי מרפא שונים, שעשויים לסייע בבעיה כזו אחרת. אך כאמור, המדע איננו צועד לבדו, אלא מגובה באלפי שנים של תיעוד מדוקדק של שימוש בצמחי מרפא במסורות ומורשתות ענק כמו של הסינים, הטיבטים, ההודים, היוונים, אנגלים ואינדיאנים.

כששואלים אותי באילו מצבים ניתן לקחת צמחים, מאיזה גיל וכמה זמן, אני עונה את האמת שלי- שהיא גם האמת וההיסטוריה של כל אותן תרבויות שהזכרתי קודם. צמחי מרפא לכל מצב, בכל גיל, ולכל החיים.


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page