top of page

כמו השלכת- הכל על נשירת שיער

עודכן: 18 באוג׳ 2020


"פעם היה לי שיער.. אתה יודע איזה שיער? אדרת ראשי ושמחתי היה השיער הזה!"

משפט ששמעתי רק השבוע בקליניקה ממטופלת יקרה, אישה בת 60 שנראית 10 שנים פחות, עובדת שמחה אנרגטית ו.. בריאה! אז למה למה השיער לא מפסיק ליפול היא שואלת?

כשאישה בכל גיל מבחינה שישנן כמה שיערות מיותרות על הכרית בכל בוקר, ובכלל בבית, היא מעט נלחצת. השיער המלא, החזק והסמיך אותו הכירה מתחלף באדרת שבירה, מתפצלת ודקה. אך מדוע זה קורה כמעט לכל אישה במערב? ומהו הטיפול שכמעט אף אחת לא שמעה עליו?

זה קורה כל יום, אישה הולכת לרופא עם תלונה X, וגם מתלוננת על הדרך על.. נשירה. בארוכות או בקצרה היא מתארת לרופא את המצב, והוא מפנה אותה לאחד המוצרים השכיחים על מדפי הפארם- כזו המכילה ויטמינים ומינרלים לשיער, וגם.. תאכלי יותר חלבון. סה"כ הגיוני- השיער מורכב מתערובת של חלבון בשם קרטין, אבץ, צורן ועוד כל מיני המשתתפים בבנייתו.

אבל, האם העובדה שהשיער הנושר בנוי מהם, זה אומר שהם חסרים לנו בגוף? ואם ניקח אותם לאורך זמן, האם זה מה שימלא לנו את החסרים ויחולל את השינוי?

במזרח, נשים כמעט לא סובלות מנשירת שיער, והן אוכלות כמויות מעטות של חלבון בהשוואה לנשים מערביות, הרבה פחות סידן והרבה פחות אבץ.

למי מתאים לקחת תוספות של ויטמינים ומינרלים?

התשובה פשוטה- למי שחסר. אישה שלא חסרים לה ויטמינים ומינרלים (ולרוב לא חסר), לא תפיק תועלת רבה מצריכה של ויטמין או מינרל כזה או אחר. ואלה יביאו לשיפור קטן אם בכלל במראה השיער.

אז מה כן חסר לאישה בעולם המערבי?

האישה המערבית עומדת באתגרים לא פשוטים בניסיונה להיות "סופר אישה" (או סופרוומן אם תרצו). איזון בין עבודה, לימודים ומשפחה ומשק הבית, והרצון להראות כלפי חוץ קלילה ורגועה בזמן שאת מג'גלגת בין כל האלמנטים. לאישה המערבית לא חסרים ויטמינים ומינרלים. חסרים לה שקט נפשי, ואנרגיה.

ע"פ הרפואות המסורתיות, אובדן של שיער, מבטא התדרדרות של אנרגיה בסיסית ביותר הנקראת אנרגיית החיים. תחשבו עליה כמו מאגר רזרבי שהגוף לא משתמש בו כמעט בכלל כל זמן שיש לו אנרגיה מהמזון, האויר (מגיע מפעילות גופנית בעוצמה בינונית כמו יוגה/פילאטיס) והשינה. אורח החיים הקדחתני יוצר חוסרים בצ'י (אנרגיה שלא ניתן להשלימה עם ויטמינים), וכך הגוף פונה לאנרגייה הרזרבית לפיצוי. שימוש היתר באותה אנרגיה גורם לשיער לנשור. גם אם את מנהלת אורח חיים יושבני ונדמה לך כי את לא מבזבזת אנרגיה כלל, דעי כי אורח חיים שכזה יוצר מתח וסטרס, כשלעצמם שודדי אנרגיה עצומים.


צמחים רבותיי צמחים!

אז איך משלימים את אותה אנרגייה? ואיך משתלטים על אותו סטרס המנצל אותה?

צמחי מרפא יכולים לעשות כמה דברים עבורך ועבור שיערך:

1. הם יכולים "להשלים" חלק מהאנרגייה הרזרבית שאיבדת כתוצאה משחיקת אנרגיית היום-יום; אורח חיים לקוי, מזון לא מזין מספיק, שינה מועטה, עבודת יתר, חוסר פעילות גופנית.

2. הנעת צ'י- כל תהליכי הגוף דורשים צ'י ומשתמשים בו. בכדי שהנקבוביות "יחזיקו" את שורש השיערה בבסיסה, דרושה אנרגיה כאמור. האנרגיה הזו צריכה להגיע לפריפריה (שיער, ציפורניים, עור). בהעדר צ'י אנחנו רואים שהגוף מזניח את האיברים האילו, והם מתאפיינים ביובש, חולשה וחוסר חיות.

3. הצ'י גם מניע את הדם, החשוב בהזנה של האיברים המרוחקים יותר ממרכז הגוף, וכאשר הוא חסר, גם אם יש מספיק דם (והאישה לא סובלת מאנמיה למשל) הדם לא יגיע לשם. צמחי מרפא מחזקים את 2 האיכויות החשובות הללו- צ'י ודם. ומניעים אותם לקצוות.

4. הוספת נוזלים- שיער יבש נוטה להתפצל ולהשבר יותר. צמחים מוסיפים איכות מסככת ומלחלחת את העור ואת הקרקפת, וכך מעשירה את השיער עצמו בנוזלים, משפרת את מראהו ואת האלסטיות שלו, והופכת אותו פחות שביר ועמיד יותר בפני נזקי השמש, הקור, פרוצדורות שעושים לשיער כמו צביעה, חינה, חפיפה בחומרים חזקים וכדומה.

5. הרגעה- הרגעת מתח היא חשובה מאין כמוה לטיפול בנשירת שיער. ובכלל בבעיות קרקפת כמו גרד או סבוריאה. כאשר אנו במתח, הצ'י לא זורם כיאות, ומערכת החיסון יוצאת מאיזון. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתופעה הנקראת "אלופציה"- איבוד שיער בחבילות עד כדי יצירת נגעים קרחים ברחבי הקרקפת. אלופציה מתרחשת בד"כ אחרי תקופת סטרס קיצונית קצרה, או מתונה אך ממושכת, וקורית בגלל שמערכת החיסון תוקפת את זקיק השיערה עד שזה נופל. כל אימת שקיימת הדלדלות של שיער הראש בנשים, חייבים לגשת לעניין הסטרס ולטפל בו. צמחי מרפא עושים עבודה נהדרת בעניין זה.

על מנת לפתור אחת ולתמיד נשירת שיער, יש צורך בסבלנות רבה, לא כי לטיפול לוקח זמן רב להשפיע, אלא בגלל שצמיחה תקינה של שיער הראש היא כחצי סנטימטר בחודש, ושינוי חיצוני ניכר אחרי 3 חודשים עד חצי שנה.

אז איך אדע שהטיפול עובד ויש טעם להמשיך?

אם את סובלת מנשירה איומה, כבר בשבועות הראשונים לטיפול צריכה להיות הטבה בכמות השערות המתנתקות מהקרקפת, או נשברות. גם אם לא במראה השיער עדיין. כמו בכל טיפול ברפואת צמחים, המטופלת צריכה להיות מודעת לגוף שלה ולהיווכח כי היא חשה טוב יותר, אנרגטית יותר, פחות בלחץ ויותר רגועה, אולי ישנה טוב יותר בלילה, אולי מרגישה יותר טוב עם הבטן, אולי העור קיבל צבע חיוני יותר- כל הסימנים הללו יעידו כי אנחנו בדרך הנכונה, והשיפור המשמעותי בשיער, עומד להגיע ממש בקרוב.


146 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page