top of page

בהריון? שוקלים להיכנס להריון?

עודכן: 18 באוג׳ 2020


כיצד נטילת אומגה 3 כהכנה להריון, בזמן ההריון ואחרי ההריון יכולה לתרום לבריאותך ולבריאות תינוקך?


אומגה 3 משמן דגים מתיחסת לשתי חומצות שומן ארוכות מאד בשם EPA ו DHA.

ה DHA הינו המרכיב החיוני ביותר של רקמת השומן במוח ובעין ובכל מערכת העצבים

ה EPA נחוץ לכל תאי הגוף ומהווה את חומר הגלם למערך שלם של הורמונים מקומיים האחראים על מערכות החיסון של הגוף האומרים לגוף מתי לגייס את מערכות ההגנה שלו. שלוש מערכות הגנה מרכזיות בגוף נשלטות ומווסתות על ידי הורמונים שמקורם ב EPA : המערכת החיסונית, המערכת האלרגית ומערכת קרישת הדם.

גופנו יודע ליצר EPA ו DHA גם מאומגה 3 ממקור צמחי. שמן פשתן, אגוזי מלך וזרעי צ'יה. אך קשה להגיע למינונים הרצויים ע"י אכילתם.

אחוז ניכר ממשקל המוח עשוי מאומגה 3 מסוג DHA. ה DHA הוא השומן ממנו עשויה מעטפת המיילין של העצבים ותפקידה להוות מחסום מבודד חשמלי מצד אחד אך שער לכניסת חומרי מזון לתוך העצב מצד שני. כל הנוירוטרנסמיטורים עוברים דרך הממברנות של תאי העצב (דופן תאי העצב) העשויות מDHA.

כאשר נוצר במוח מחסור ב DHA ועודף בחומצה ארכידונית שהיא אומגה 6, משתבשת הפעילות העצבית של המוח הבאה לידי ביטוי במקרים קיצוניים בהפרעות נוירופסיכיאטריות כגון טורט, ADHD ובעיות התפתחות אחרות. כמו כן נוכחות של חומצה ארכידונית במוח עלולה לגרום להתקפה אוטואימונית שבה המערכת החיסונית תוקפת את תאי העצב .

בזמן התפתחות העובר אספקה סדירה של אומגה 3 בצורת EPA ו DHA הינה קריטית להתפתחות המוח ומערכת העצבים והראיה. הדרך היחידה של העובר לקבלת האומגה 3 היא דרך מזון האם ורקמת השומן שלה. לכן על האם לצבור אומגה 3 בגופה לפני ההריון ולהמשיך לצרוך אומגה 3 במהלך ההריון כדי לאפשר לעובר התפתחות תקינה של המוח ומערכת העצבים.

לאחר הלידה התינוק ממשיך להתפתח בקצב גבוה מאד ומקבל את מזונו רק מההנקה. חלב האם צריך להכיל את כל החומרים החיוניים לתינוק כולל אומגה 3. לכן על האם המניקה להמשיך לצרוך כמות מוגברת של אומגה 3 במהלך ההנקה.

הספרות והמחקר תומכים ברעיון - ילדים שעברו את תהליך האומגה מההריון מתפתחים בצורה יוצאת מהכלל הן מבחינת בריאות כללית והן מבחינת התפתחות פסיכו מוטורית. אמהות רבות אשר צרכו וצורכות אומגה 3 במהלך ההריון מדווחות על חווית הריון נעימה וקלה יותר.

רוצה לדעת עוד על תוספי תזונה, תזונה נכונה, ולידה טבעית ?

התקשרי 054-2290055


16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page